تعداد بازدید: 2206

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 9 شهريور 1393-18:30

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد:

اخلال "بعضی" ها در پروژه های شهرداری

پروژه جمع آوری آب های سطحی باید 4 ماه پیش انجام می شد ولی به دلیل اخلال برخی، هنوز بلاتکلیف مانده است/شهرداری پروژه های زیادی در دست دارد که تاکنون پیشرفت چندانی نداشته اند+یادداشت


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: دکتر جمال باقری رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه هشتم شهریور ماه روز ملی مبارزه با تروریسم نامیده شده است، گفت: گرچه طی سال های اخیر چند نفر از نوابغ کشورمان ازجمله دانشمندان هسته ای، ترور شده اند، باز هم ایران جزو امن ترین کشورها محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه امنیت کنونی کشور در سایه مقام معظم رهبری و با درایت ایشان محقق شده است، افزود|: هرگونه ترور خصوصا از نوع شخصیتی باید از کشور ما برچیده شود.

هادی بریمانی -رئیس مخابرات شهرستان ساری- که مهمان این جلسه بود، از فعال بودن 253 هزار شماره ثابت در ساری خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر 9 مرکز پرظرفیت شهری و 100 مرکز کم ظرفیت روستایی در ساری وجود دارد که هر کدام از مراکز کم ظرفیت روستایی 10 روستا را پوشش می دهند.

رئیس مخابرات ساری در ادامه افزود: 80 هزار پورت اینترنت در ساری وجود دارد که از این تعداد 57 هزار پورت اینترنت پرسرعت مشغول به کار است.

بریمانی با بیان اینکه مشکلات مربوط به نگهداری از تجهیزات مخابراتی زیاد است، گفت: تحریم ها باعث شده اند که هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات مخابراتی افزایش یابد.

وی دلیل سرعت و کیفیت پایین سرویس های اینترنت کاربران را ناشی از آسیب دیدگی کابل های مخابراتی عنوان و تصریح کرد: حفاری های بدون مجوز و عقب نشینی ساخت وسازهای سطح شهر باعث صدمه دیدن این شبکه کابلی می شود.

این مسئول با تاکید بر عمر مفید 25 ساله کابل های مخابراتی گفت: در حال حاضر هزینه های حفاری و نوسازی کابل ها بسیار بالاست و پرداخت آن از سوی مخابرات دشوار است.

محمدحسن محمدی کیادهی -مشاور ارشد شهردار شهر ساری- یاد آور دو نکته قانونی برای دستگاه های حفاری شد و گفت: با وجود اینکه برای اعتراض به عوارض تصویب شده از سوی شورای شهر برای دستگاه های مرتبط 10 روز فرصت در نظر گرفته شده، هیچ کدام از دستگاه های حفار اقدام به اعتراض نکرده اند.

وی همچنین تصریح کرد: دستگاه ها ملزم به ارائه برنامه های خود به شهرداری هستند که این کار نیز تاکنون از سوی هیچ یک از دستگاه ها صورت نگرفته است.

علی اکبر زلیکانی -عضو شورای شهر ساری- با اشاره به اینکه هنوز تا پایان سال حدود هفت ماه باقی مانده است، گفت: شهرداری نیز پروژه های زیادی در دست دارد که تاکنون پیشرفت چندانی نداشته اند.

وی در خصوص نامه شهرداری مبنی بر اختصاص 750 میلیون تومان هزینه طرح مطالعه پروژه جمع آوری آب های سطحی شهر ساری توسط شرکت مهاب قدس گفت: جمع آوری آب های سطحی مشکل بزرگ شهر ساری است و این مساله در زمان بارش باران نگرانی همه اعضای شورا را در بر دارد.

زلیکانی با بیان اینکه این پروژه 400 میلیارد تومان هزینه در بر دارد و اعتبار دولتی را می طلبد، افزود: این پروژه باید 4 ماه پیش انجام می شد ولی به دلیل اخلال برخی، هنوز بلاتکلیف مانده است.

علی جان شمشیربند -دیگرعضو شورای شهر ساری- با بیان اینکه برخی از مناطق ساری نزدیک به 4 سال است که نمی توانند تلفن ثابت بگیرند، گفت: این موضوع باید هرچه سریع تر از سوی مخابرات رسیدگی شود.

سید محمد آقامیری -عضو دیگر شورای شهر- با تاکید بر پیگیری جریمه های میلیاردی مخابرات از سوی شهرداری گفت: مازندران بعد از تهران بیشترین کاربران اینترنت را داراست و به همین دلیل باید بیشترین تلاش را برای ارائه خدمات به شهروندان داشته باشد.

*آن چه باید گفت، آن چه نباید گفت!

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: در آستانه یک سالگی شورای پنجم قرار داریم و شورا هنوز به آن بلوغ فکری، فرهنگی و سیاسی مورد نظر نرسیده است.

مشکلات پیرامون شوراها بسیار زیاد است و اخبار انحراف بعضی شورائیان در شهرهای مختلف کشور، دلیلی بر این ادعا بوده و دلیل دیگری بر نظارت بیشتر در زمان احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات شورا است.

در انتخابات سال 92 که نخستین تجربه در برگزاری انتخابات همزمان ریاست جمهوری و شوراها بود، تصورم بر این است که همه نگاه‌ها به سمت انتخابات ریاست جمهوری رفت و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات شورا، مورد غفلت قرار گرفت و در این میان، عده‌ای که دارای دانش و علم کافی نبودند به شورا راه پیدا کردند.

می‌توان این گونه گفت که به اندازه آن قشر پرتوان و دارای دانش راه یافته به شورا، افراد بی‌دانش هم مجال حضور در شورا یافتند و صفی موازی از این دو گروه در شوراها وجود دارد.

شورا به عنوان نهاد ناظر بر حسن انجام کار دستگاه‌های اجرایی، جایگاه دارد، اما آنجا که عضو شورا به وظایف ذاتی خود آگاهی ندارد، جایگاه شورا و هم‌قطاران خود را هم متزلزل می‌کند.

گاهی عضو شورا، غافل از ابتدایی‌ترین وظیفه این نهاد است و نه انگار که در جایگاه نمایندگی مردم قرار گرفته است.

چندی قبل که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران به جلسه علنی شورای شهر ساری دعوت شده بود، یکی از اعضای شورا که گویی جلسات مجلس را به جد پیگیری می‌کند، مانند نماینده‌ای که از وزیر سوال می‌پرسد، از این مدیرکل سوال می‌پرسید که «اشتغال جوانان چه شد» نه یک بار بلکه چندین بار این جمله را تکرار کرد و نمی‌دانم که می‌دانست هزینه 300 میلیونی ایجاد هر شغل، صرفا در توان مدیرکل کار نیست؟ اشتغال جوانان مهم است و رئیس دولت هم در نشست خبری خود به موضوع اشتغال جوانان اشاره کرد.

آن جلسه گذشت و در جلسه علنی یکشنبه شب هم رئیس اداره مخابرات شهرستان ساری، به عنوان مهمان حضور داشت. از قضا موضوع وضعیت اینترنت کشور هم از سوالاتی بود که از رئیس جمهوری سوال شد. سوالی که از رئیس‌جمهوری پرسیده می‌شود را مقایسه کنید با سوال این عضو شورا که از رئیس یک اداره شهرستان می‌پرسد!

ضعف اینترنت از مشکلات کشوری است که گاهی وزیر هم از پاسخ دادن به زمان سامان یافتن اینترنت کشور، تفره می‌رود و همین هفته گذشته بود که نماینده شهرستان بابل در مجلس نسبت به اوضاع اینترنت و کمی پهنای باند اعتراض کرد.

وقتی نماینده از وزیر پاسخی دریافت نمی‌کند، پرسیدن این سوال از رئیس یک اداره شهرستان چه دردی را دوا می‌کند؛ آنجا که می‌دانیم دخلی به او ندارد؟

پرسیدن سوالات این چینی از یک مدیر و به صحنه استیضاح تبدیل کردن آن، درمان بی‌کاری و اینترنت و مسائل این چنینی نیست. آنجا که سوالات این چنینی مطرح شده و بر آن پافشاری می‌شود، جز اصلاح قانون انتخابات شوراها و لحاظ کردن فیلترهای بیشتر برای رسیدن افراد به صندلی شورا، گزینه دیگری در ذهن متبادر نمی‌شود.

شما هم شاید گاهی در مقابل شنیدن برخی جملات نامربوط از اطرافیان خود، این جمله طنز نقادانه را با لبخند به او گفته‌اید که « اگه حرف نزنی، کسی فکر نمی کنه تو زبون نداری!» و بزرگان ادبیات ما از جمله سعدی هم در حکایت‌هایی به فوائد خاموشی و آداب سخن گفتن، اشاره کرده است.

روسای شوراها اگر نمی‌توانند به این افراد بگویند که خاموش باشند اما می‌توانند در خفا، در آداب سخن گفتن به آنها تذکر دهند و اگر این موضوع جزو وظایف رئیس شورا نباشد، در مقام یک دوست، به همکار خود بگوید که "چه بگوید و چه نگوید".


  • سه شنبه 11 شهريور 1393-14:27

    آقای الیاس ، خانم فلاحی به تو و امسال تو که فقط آماده خورید خبر می ده اونی که توانایی داره خودش خبر تولید می کنه منت کسی هم نمیکشه هفته نامه ها و سایتهایی که مثل قارچ بی حساب و کتاب فقط واسه پول سر در میارن کپی پیست خبرهای فلاحی و خبرگزاریها هستن ...

    • سه شنبه 11 شهريور 1393-9:19

      با نظر خانم فلاحی موافق هستم ولی اگر مطلب را طور دیگری می نوشت بهتربود.
      می توانستید ملایم تر و با ادبیات بهتری بنویسید. و یک نکته : به نظرمن همه اعضا سواد لازم راندارند یا حداقل اگر هم دارند تنها برای رسیدن به مقاصد شخصی خود استفاده می کنند.

      • سه شنبه 11 شهريور 1393-7:24

        كمك نكنه كورك هم بونه
        هشوراي شهرما امسال سيزده نفرشد اما دريغ ازيك طرح وايده قابل اجرا!؟
        درعرض اين مدت شهردارعبوري بودجه هاي كلاني از پايتخت براي آباداني ساري آورده وجا دارد اعضاي شورابهمراه شهردار رايزني كنندوليكن تابحال چيزي نديديم وحتي برخي ها از دستگاههاي بدهكاردفاع ميكنندبه قولي كه درجهت احقاق حق مردم دفاع نميكنند اين عزيزان بايد توجه داشته باشند تحقق بودجه سالانه شهرداري منوط به دريافت عوارض وطلبكاري از ادارات بدهكاره كه به مردم كمتر فشاربياد

        • سه شنبه 11 شهريور 1393-13:49

          علی جان میشه لطف کنی مبلغ این بودجه های کلان و واینکه واسه کدوم پروژه ها آورده رو بگی

        • سه شنبه 11 شهريور 1393-5:8

          خانم فلاحی یکی از بهترین خبرنگار مازندران و کشور هستش لطفا به جای توهین به خبرنگاری که زحمت میکشه تا مطالب تولیدی به شما ارائه بده نقد منصفانه داشته باشید

          • دوشنبه 10 شهريور 1393-20:30

            شورای قبلی با همه ی نقاط قوت و ضعف خود بهترین شورا بود

            • سه شنبه 11 شهريور 1393-11:41

              شورای قبلی در 4 سال اولش کارهای بی نظیری رو انجام داد اما در 2 سال آخر متاسفانه دچار رکود شده بود

            • دوشنبه 10 شهريور 1393-20:28

              مطلب خانم فلاحی ،اخلاقی نبود ،بلکه بیشتر تذکری بود بر اینکه آقایان شما که از اطلاعات کمی برخوردارید لطفا با مطالعه حضور یابید -اینجا شوراست و حق شهروندان باید گرفته شود و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری -آقایان هنوز ادای دین به رای مردم در شورا ننمودند فکر نشستن بر صندلی مجلس هستند مطمئن باشید مردم یک اشتباه را دوبار تکرار نمی کنند . اما خبرنگار محترم ؛هرشخص (فعال و توانمند )در هر موقعیت شغلی با گذراندن زمان به تجربیات زیادی دست می یابد که مطمئنا خیلی حالیش خواهد شد (می فهمه ،درک میکنه ،به اون شعور میرسه ).چرا توی خبرنگار حالیت نشد که خبرنگاران خیلی حالیشونه ،من حالیم نشد !!!!

              • دوشنبه 10 شهريور 1393-12:12

                با تشکر از خانم فلاحی ایشون خبرنگاری آزاده هستند

                • دوشنبه 10 شهريور 1393-10:38

                  اخه وقتی... که کارش... از مسائل شهری سر در نمیاره نمیفهمه نباید خودشو وارد شورابکنه میاد شورابعدم نمیتونه شورا رو ادارهکنه از بقیه چه انتظاری داریم... بعضیها نمی دونم چرا اومدن تو شورا مثل اقای ... که ... اصلا مثل مجسمه می اد از اول تا آخر یه صدا هم ازش در نم یاد میاد فقط صندلی اشغال می کنه و هیچ هنری هم نداره

                  • دوشنبه 10 شهريور 1393-9:53

                    ...!!خانم فلاحی تاحالا خودت چند هزار بار...خودتو نخود آش کردی ؟؟؟...؟از کی تا حالا معلم اخلاق شدی ؟!...
                    آقای صادقی اینو دیگه بی سانسور بزار تا فلاحی فکر نکنه خیلی حالیشه

                    • ضدخبرنگارپاسخ به این دیدگاه 3 0
                      دوشنبه 10 شهريور 1393-22:20

                      دوست عزیز که مدعی قضاوت خانم فلاحی هستی خودت بهتری؟
                      نخوانده درس قضا قاضی شده ایم !

                      چه آسان برمسند قضا تکیه میزنیم !

                      طوفانیم و

                      نسیم را قضاوت میکنیم !

                      بلائیم ومبتلا را قضاوت می کنیم !

                      ظلمت بی چراغیم ونور را

                      به قضاوت نشسته ایم !

                      آفتیم و از کشتزار آفت زده می گوییم !

                      برسفره هایمان قضاوت لقمه می گیریم برای هم!!!!!
                      شاعر منیژه ضعیمی

                    • یک شهروندپاسخ به این دیدگاه 4 1
                      دوشنبه 10 شهريور 1393-9:47

                      بنده بعنوان یک فرهنگی از رای خودم به افراد شورا پشیمان هستم،چون شان ومنزلت نمایندگی مردم را پایین آورده وبه کمترین بها ارزش و جایگاه خود را نزول دادند.

                      • دوشنبه 10 شهريور 1393-9:45

                        درود بر سرکار خانم فلاح وبا سپاس از نگاه واقع بینانه شما

                        • دوشنبه 10 شهريور 1393-9:37

                          متاسفانه شهرداری رو مثل گوشت قربونی بین خودشون تقسیم کردند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند

                          • اهالی بلوار آزادیپاسخ به این دیدگاه 1 0
                            دوشنبه 10 شهريور 1393-8:4

                            اعضای محترم شورای شهر ساری قولتان را فراموش نکنید ؟! آقای مسعود پیری شما که بچه محل هستید چرا پیگیری و برخورد نمی کنید ؟!
                            آقای عبوری شهردار محترم ساری ، حقوق مردم را بگیرید و بیمه ایران را اعمال قانون کنید .؟؟؟؟!!!!!
                            شکایت اهالی شهیدپرور کوی شهید خیری مقدم و شهید کریمیان بلوار آزادی ساری بابت مزاحمت بخش بازدید تصادفات و گاراژ صنعتی تخلیه و بارگیری قطعات اوراقی اتومبیلهای تصادفی بیمه ایران و سد معبر و درخواست اعمال تبصره 1 بند 2 و بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ساری
                            الف : متن بند 20 ماده 55 قانون شهرداری
                            جلوگیری از ایجاد و تاسیس کلیه اماکن که بنحوی از انحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنین یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، شهرداری مکلف است از تاسیس کارخانه ها – کارگاهها – گاراژهای عمومی و تعمیرگاهها و دکانها و همچنین مراکزی که مواد محترقه میسازند و اصطبل چارپایان و مراکز دامداری و بطور کلی تمام مشاغل و کسب هائی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود یا عفونت و یا تجمع حشرات و جانوران نماید جلوگیری کند و در تخریب کوره های آجر و گچ و آهک پزی و خزینه گرمابه های عمومی که مخالف بهداشت است اقدام نماید و با نظارت و مراقبت در وضع دودکشهای اماکن و کارخانه ها و وسائط نقلیه که کارکردن آنها دود ایجاد می کند از آلوده شدن هوای شهر جلوگیری نماید و هر گاه تاسیسات مذکور فوق قبل ازتصویب این قانون بوجود آمده باشد آنها را تعطیل کند و اگر لازم شود آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.


                            ©2013 APG.ir